Newsletter
Navigatie
 
Mr MSG
Narrow casting biedt nieuwe commerciële mogelijkheden

mr. MSG (spreek uit: Mister Message) is een bedrijf dat doelgroep-televisie maakt en narrowcasting netwerken faciliteert. Narrowcasting biedt bedrijven nieuwe commerciële mogelijkheden om met hun afnemers te communiceren via interactieve videoschermen in de winkel, op de schappen of in horeca-gelegenheden. Dit is een belangrijk moment van communicatie aangezien meer dan 70% van de aankoopbeslissingen op het 'point of sale' worden genomen.

In 2005 startte mr. MSG een samenwerkingsverband met ON. dat ondermeer door Sony en Heineken werd opgericht. ON. is een interactief multimedia netwerk voor horecalocaties. Hierop aangesloten flatscreens en beamers op de verschillende locaties zijn via een IP-verbinding gekoppeld met een centrale beeldenbank.

Door ON. wordt voor elke locatie een uniek kanaal 'op maat' samengesteld. Afhankelijk van het profiel van een locatie komt op elk moment van de dag het juiste materiaal op de schermen, dat inspeelt op de behoefte van een doelgroep op een bepaald tijdstip en locatie. Met een snelgroeiend aantal locaties in Nederland bereikt ON. per week honderdduizenden mensen in de leeftijdscategorie van 18-35 jaar.

De situatie
De narrowcasting oplossing die mr. MSG biedt vereist op locatie één of meerdere players die in verbinding staan met een externe databank. Om de beelden vanaf de players door te geven naar de schermen worden VGA-extenders gebruikt. De schermen worden met de VGA-extenders verbonden door middel van UTP-kabel.

In de applicatie konden geen VGA-kabels worden gebruikt omdat dit type kabel slechts een beperkte afstand kan overbruggen. Daarnaast is VGA-kabel in horecalocaties niet eenvoudig te installeren omdat de kabel dikker is en minder flexibel dan UTP-kabel. Een bijkomend voordeel is dat UTP-kabel voordeliger is dan VGA-kabel, waardoor de VGA-extenders zichzelf terug verdienen.
De producten
Een Black Box Tech Support-engineer bezocht de locatie om de mogelijkheden en beperkingen te bespreken. mr. MSG besloot de aanbevolen producten in een testomgeving te plaatsen om te zien hoe zij in de praktijk zouden bevallen.

Om de gewenste afstanden te overbruggen koos men voor VGA-extenders. De VGA-extenders (AC555A) doorstonden de test prima en werden ingezet voor een eerste project voor Heineken Brouwerijen TV.

Dezelfde producten werden vervolgens ook bij andere ON.-klanten ingezet. Op elke locatie zijn vier TV-uitgangen aanwezig. Omdat er per locatie maximaal 16 flatscreen schermen gebruikt worden, zijn er tevens VGA-videosplitters (AC1056-2/-4) ingezet.

Waarom Black Box
mr. MSG is zeer tevreden over de proactieve benadering van Black Box en de aanwezig kennis op het gebied van narrowcasting.

Daarnaast waarderen zij het dat Black Box hen op de hoogte houdt van nieuwe producten die een betere oplossing vormen in de beschreven applicatie. Zo kwam er dit voorjaar een nieuw model VGA-extender uit dat voordeliger was dan het eerder ingezette exemplaar en meer mogelijkheden bood. Het nieuwe model biedt extra VGA-uitgangen, waardoor er meer schermen aangesloten kunnen worden.

Mr. MSG kiest voor Black Box om de kwaliteitsproducten die perfect op de behoefte van mr. MSG aansluiten. Zij kan bij Black Box snel beschikken over de artikelen die zij nodig heeft. Omdat mr. MSG de applicaties van ON. dag en nacht ondersteunt is het daarnaast prettig dat zij 24 uur per dag een beroep kan doen op Black Box Tech Support.

De heer D. Bleker, projectmanager bij mr. MSG over Black Box:

"mr. MSG neemt het voortouw in narrowcasting en is daarbij continu op zoek naar manieren om de techniek te verbeteren. Black Box denkt daar actief in mee en is goed op de hoogte van nieuwe producten en ontwikkelingen. Onze technici zien de Tech Support afdeling van Black Box als een interessante sparring partner, die altijd met de juiste oplossing komt."